Ako posilniť oslabenú slezinu

Máte problémy s trávením a neviete, čo vám ich môže spôsobovať?  Veľmi častou príčinou je oslabená SLEZINA.

ČLÁNKU a VIDEA sa dozviete:

Ako zistíte, že máte oslabenú slezinu

                                                                                                                                                          Slezina je podľa východnej medicíny počítač imunity a vitality v našom tele. Jej oslabenie nám na našom tele signalizujú tieto príznaky:

  • zadržiavanie vlhkosti v tele a v kĺboch (obezita, opuchy, reuma, dna, výtoky….)
  • zvýšený cholesterol
  • človek nepociťuje smäd, vadí mu vlhko a chlad
  • ľahko sa vytvárajúce modriny
  • praskajúce cievky, tzv. metličky
  • mäkká až riedka stolica, zápcha
  • nadúvanie po jedle, stály pocit plnosti v bruchu
  • nadmerná chuť na sladké
  • vytváranie celulitídy, pocit ťažkého tela
  • slabosť v končatinách, ochabnuté svalstvo
  • chronická únava, neschopnosť sústrediť sa, psychická vyčerpanosť
  • problémy s imunitou
  • problémy s krvou, v neskoršom štádiu hrozí trombóza
  • bolesť pod ľavým rebrovým oblúkom
  • jazyk má po okrajoch otlačky od zubov, je mierne napuchnutý a vlhký, v ústach je lepkavý pocit

Na čo si dať pozor, čo slezinu najviac oslabuje

Slezinu oslabuje:

  • vlhko a chlad
  • nepravidelné stravovanie, prejedanie sa
  • nadmerné premýšľanie a učenie sa
  • dlhodobé sedenie

VLHKO A CHLAD

Môžu pôsobiť zvonku – dlhodobý pobyt v chlade a vlhku, napr. ľudia pracujúci za chladiacimi pultami, vo vlhkom a chladnom prostredí. Alebo zvnútra – časté a nadmerné prijímanie potravín, ktoré do tela prinášajú vlhkosť a chlad.

Každá strava, ktorú zjeme, v našom tele vytvára určitý teplotný režim. Tak napríklad, keď si dáte čili papričku alebo feferónku, šľahajú vám plamene až na jazyku a štipľavosť a teplo cítite 2x.  To je každému jasné, ale už málokto vie, že sú potraviny, ktoré nás poriadne ochladzujú. Po ich zjedení potrebuje naše trávenie veľmi veľa energie, aby ich najprv zahrialo a potom spracovalo. Medzi potraviny, ktoré ochladzujú naše telo zvnútra patria:

Mliečne produkty (A nielen tie, ktoré sme vytiahli priamo z chladničky. Je lepšie dať si ich namiesto raňajok na olovrant a hlavne počas zimy, ale nie každý deň. )

Surové ovocie a surová zelenina (Najmä uhorky a paradajky. Zelenina je zdravá, ale je pre telo oveľa ľahšie stráviteľná keď sa na chvíľočku uparí, alebo len tak prehreje na horúcej panvici, nebojte šalát bude chrumkať aj tak.)

Južné ovocie – najmä citrusy, ale aj banány, ktoré mimochodom dávame deťom od malička a tým ochladzujeme ich trávenie a znižujeme celkovú imunitu tela. Najmä v zimných mesiacoch.

Raw nápoje a raw strava – mimochodom teraz tak moderná.

Melón a ananás (Jeme ich najmä v lete však? A čo cítime? Príjemne ochladenie počas letnej horúčavy.)

Zmrzlina a chladené nápoje s ľadom – o tomto ste určite vedeli

Jedlá z bieleho cukru a bielej múky /sladkosti, cukrovinky, čokolády, biely chlieb, biele pečivo…)

NADMERNÉ PREMÝŠĽANIE, UČENIE SA

Hlavne my – ženy sme špecialistky na neustále premýšľanie. Študenti pred skúškami sú tiež veľmi častými adeptami s oslabenou slezinou.

Ako môžete slezinu posilniť

  • pravidelnou stravou
  • potravinami, ktoré zahrievajú a odvádzajú vlhkosť z tela
  • potravinami, ktoré podporujú tvorbu krvi
  • reflexnou masážou chodidiel
  • cvičením najmä ranným

PRAVIDELNOU STRAVOU

Najdôležitejšie pre slezinu a žalúdok sú teplé raňajky, ktoré dodajú človeku energiu. Predstavte si, že váš žalúdok, je ako kotlík, ktorý položíme nad plameň (plameňom v našom tele sú podľa východnej medicíny obličky a ich energia) a chceme v ňom uvariť dobrú polievku. No dobre pre mäsožravcov a gurmánov nebudeme variť zeleninovú polievku, ale guľáš. Ako prvé – zakúrime pod kotlíkom a potom do neho začneme vkladať kvalitné suroviny. Cibuľu, mäso, zeleninu a dolejeme namiesto studenej – teplú vodu, aby bol skorej uvarený.

Čo, ale urobíme ráno my? Náš kotlík – naše trávenie a náš žalúdok ráno naplníme šálkou kávy. Šup tam s ňou, pohár ovocného džúsu, jeden jogurt a chytro do práce.  Potom sa čudujeme:

„V práci asi slabo kúria, veď mi je neustále zima a prečo postupne priberám, keď jem tak zdravo?“

Naštartujte ráno svoje trávenie teplou stravou. Už naši starí rodičia vedeli čo je dobré. Veľmi často raňajkovali polievky a teplé obilninové kaše.  V obchodoch so zdravou výživou je množstvo kaší, ktoré sa dajú pripraviť doslovne za 1 minútu.  A určite v chladničke nájdete aj zvyšok polievky z predošlého dňa.

POTRAVINY, KTORÉ ZAHRIEVAJÚ:

  • teplé obilninové kaše (pšenová, pohánková, jačmenná, ovsená, ryžová, krúpová…)
  • teplé dlho varené vývary
  • škorica, klinčeky, zázvor, badyán, fenykel, muškátový orech, pažítka, bazalka, cesnak, cibuľa
  • kačacie, bravčové, hovädzie mäso, zverina

POTRAVINY, KTORÉ ODVÁDZAJÚ VLHKOSŤ:

  • slzovka (jojobove slzy – obilnina), krúpy, ryža, fazuľa Adzuki
  • čaj z kukuričných vlasov, jazmínový čaj
  • artičoky (dostať napr. Artičokovú šťavu)

Raňajky na posilnenie sleziny a žalúdka

3  polievkové lyžice pšena, ½ litra vody, sušené ovocie nakrájané na malé kúsky. Pšeno dáme do sitka, prelejeme vriacou vodou. Potom dáme všetko do jedného hrnca a privedieme do varu. Necháme 3 minúty povariť, zakryjeme pokrievkou a vypneme plameň. Necháme ďalších 15 minút dôjsť. Potom podávame. Tieto chutné a výživné raňajky podporujú správnu funkciu sleziny a žalúdka. Majú prirodzene sladkú chuť.

POTRAVINY, KTORÉ PODPORUJÚ TVORBU KRVI (napr. červená repa (cvikla), čierny sezam, petržlenová vňať, špenát, pažítka, čerešne, ďatle, moruše, maliny, čučoriedky, černice, čierne ríbezle atď. )

REFLEXNÁ MASÁŽ CHODIDIEL Stláčaním určitých bodov na chodidlách, dokážete cez nervový systém vyslať signál do mozgu, kde sa spracuje a následne v slezine nastane väčšie prekrvenie. Naštartujete samoliečiaci proces v tele. Viď VIDEO-návod na konci článku. Kliknite na obrázok – zväčší sa a vy budete lepšie vidieť :).

Bylinky na odvedenie vlhkosti z tela

Čajová zmes na odvedenie vlhkosti z tela:

  • koreň (vňať) pýru                  5 dielov
  • list brezy                                 5 dielov
  • vňať prasličky                         4 diely
  • vňať pŕhľavy                            4 diely
  • koreň púpavy                           3 diely
  • vňať stavikrvu                          3 diely

Dve lyžice zmesi zalejeme 1/2 l vriacej vody a prikryté necháme asi 20 minút vylúhovať. Precedíme a pijeme trikrát denne po tretine množstva. Maximálne 2 týždne.

(A. Dugasová, D.Dugas: Babkine bylinky)

VIDEO návod - ako posilňovať slezinu cez chodidlá

MASÁŽ SLEZINY CEZ CHODIDLO OVPLYVŇUJE:

  • tráviaci systém (Vhodné pri nadúvaní, riedkej stolici, alebo naopak pri problémoch s vyprázdňovaním, pri veľkej chuti na sladké, pocite plnosti v bruchu.)
  • lymfatický systém (Vhodné ak máte problém s lymfatickými opuchmi,  cítite sa naliaty, vytvára sa vám celulitída, nemáte pocit smädu, máte pocit ťažkého tela, chronickú únavu.)
  • imunitu tela (Vhodné ak trpíte častými chorobami a potrebujete zvýšiť imunitu. Pozor u ľudí, ktorí majú transplantované orgány a berú lieky na potlačenie imunity, slezinu nemasírujeme!)
  • tvorbu a zloženie krvi (Vhodné pri chudokrvnosti, vytváraní modrín, praskajúcich cievkach….)

U tehotných žien reflexnú masáž do 4 mesiaca nerobíme. Po 4 mesiaci môžeme jemne, ak nie je rizikové tehotenstvo.

AKO MASÍROVAŤ:

Masírujeme 1x denne (1-2 minúty) ako prevenciu. Pri vyššie uvedených príznakoch masírujeme viackrát denne v kratších časových úsekoch. Je to vždy účinnejšie ako masírovať len raz za deň a dlhý časový úsek. Ak plôšky bolia veľmi ostrou, bodavou bolesťou, masírujeme jemnejšie. Masírovať môžeme od maličkých detičiek až do neskorého veku. Čo je dôležité, prispôsobiť tlak osobe, ktorú masírujeme, pretože každý z nás má iný prah citlivosti.

Je veľa ciest k zlepšeniu zdravia. Ak cítite, že toto je tá vaša, ponorte sa hlbšie a objavte čaro reflexnej masáže chodidiel.

 

 

Nohy máme vždy so sebou a bylinky rastú všade okolo nás. Ukážem vám, ako ich používať pre naše zdravie." Môj príbeh si môžete prečítať tu >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • ŤAHÁKY NA POUŽÍVANIE BYLINIEK A BODOV NA CHODIDLÁCH

    Jednoduchá, rýchla a praktická pomôcka, ktorá vám pomôže zorientovať sa pri výbere vhodných byliniek a bodov na chodidle. Presne podľa toho, čo na svojom tele práve potrebujete zharmonizovať.

  • Ako zharmonizovať celé telo cez chodidlá
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky